fredag 9 juli 2010

tomater, gurkor och migrän.

Igår blev det ingen blogg.
Det var varmt och ...varmt ..nämnde jag varmt , mest hela dagen.
Och jag orkade inte mycket för jag hade migrän redan när jag vaknade
och sen hängde det på ett sånt där tryckande dunk hela dagen.

Idag vaknade jag också med migrän.
En hemsk sådan, för när jag varit på toa, kunde jag inte gå och var tvungen att lägga mig på köksgolvet och vänta på att tabletten fick verka.
Vilken tur att jag klarade av att få i mig den i alla fall.

Idag är det mulet och 19,8 grader på baksidans termometer.
Det kommer in luft och det svalkar skönt. TACK för det!!! :)

Inga planer har jag utan jag väntar och ser vad som hända skall.
Ut och vattna i växthuset ska jag dock.
Inga gurkor ännu så långt ögat når, typ 5 cm in i bladverket.
Men tomater blir det gott om, STORA sådana :)
Och salladen börjar också vara stor...inte länge kvar innan man kan börja plocka in av det!

Nu blir det mera kaffe! _0

Inga kommentarer: