måndag 12 mars 2012

ont ont ont


Måndag Mars och Migrän.
Det vaknade jag med idag och inte bara lite utan riktigt hemsk migrän sådär att varenda steg man tar får hjärnan att explodera.
Men jag lyckades ta mig ner med huvudet i behåll och få i mig tablett, så det känns lite bättre nu. Huvva vad det är jobbigt,för man blir så matt av det.
Tror att det är vädret som gör det, för nu har det växlat ända sen igår med sol, mulet, sol igen , snöoväder, och inatt kom det in stormvindar som river och ryter utanför så man knappt fått sova nåt pga oväsendet.

I övrigt blev det en skön kväll efter middagen som blev köttbullar,potatis och brunsås. Skönt att jäsa i soffan efter en dag då man varit ute och hunnit med tvätt och annat också.


Idag blir det lugnare för mig med bara en liten dammsugning.
Nu måste jag verkligen vila känner jag. Har ju inte varit snäll med mig själv, men fått mycket gjort.
Och det kommer surt efter ska gudarna veta. Jag ska hålla mig till småpyssel och stilla polimas bara.
Och så ska det få vara ett tag framöver , det behöver jag. Nu är det nämligen inte roligt att bo i min kropp.
Nu blir det en påtår av kaffe och lite nätsurf. Sen kastar jag mig nog i soffan innan jag ens gör dag.

Ha en skön dag alla.

3 kommentarer:

Night Lady sa...

Sanna här fast ont i hela kroppen skitjobbigt..Ska oxå bara ta det lugnt idag..Krya på dig min vän..Kram Night Lady

anise sa...

Men fy bubblan..du får försöka vila dej så mycket du kan..stöka inte för mycket nu utan lyssna på kroppen som behöver vila..
krya på dej...
PöööösssåKraaaaam

Britt-Inger sa...

Snälla du, var rädd om dig ! själv brukar jag inte ha sån migrän. Jag brukar bara ha synbortfall o lite mol värk om jag får det ngn gång. Har piller så jag brukar slippa det.....
Tycker verkligen synd om dig som far så illa av värk :(
Vila nu, o hoppas du snart blir av med det onda.
Kram på re´