fredag 3 augusti 2012

stackars blommorna.

Idag har jag fått städa bort en del blommor eftergårdagens hagelskur
som gick hårt åt på dom flesta.
Dessa foton är tagna efter jag rensat så ni kan ju tänka er hur det såg ut innan, :o(


Ute i stora rabatten var det bara att klippa ner liljorna för dom var helt nerslagna och ansat i fingerborgsblomman har jag också fått göra.
Vitpyttorna som var där tidigare hade jag redan tagit upp igår för dom vill jag flytta på.
Jag tycker det blev snyggare i rabatten nu iofs, för det är lite så jag vill ha det.

Änglatrumpeten som står i grillgolan fick jag också rensa bort blad på för det var stora hål i dom.
Men det orkade jag inte fota.
Nåja..säsongen för blommor börjar ändå lida mot sitt slut så det gör inte så mycket.
Många var ju halvfula redan innan.

Det har varit soligt och fint men nu har det kommit moln och kyla igen så jag fortsätter mitt städande inomhus.
Nu på övervåningen, för nedre är redan klar.
Skönt att få det gjort inför helgen.

Ha en fin Fredag alla!

1 kommentar:

Rosa i huset i vitt sa...

KIkar in och önskar en trevlig helg
Kram Rosa