söndag 10 mars 2013

shoppat...

Igår var jag och gubben på ranten hela dagen!

Vi åkte hemifrån vid 10:30 och äntrade det åter vid 15:30.
Totalt slutkörd och sååå trött var jag, så efter gubben stekt parisarna vi hade till middag
så dråsade jag i soffan och tog en lite PN.

Vad gjorde vi då ??
Joo,, vi var och köpte såjord och fröer.
krukor, målarfärg, hårtrimmer, grå linne-gardiner, krukor och mat!

Nästan allt vi köpte...

Läcker söt snöbollsblomma

alla nya frösorterna

linnegardinerna

Dom vita stenarna är nya,,lådan är från knivarna vi köpte sist , som jag målade svart och satte ner ljuslyktorna jag fick i föd-present av Jenny och Jonas ! Gulligt tycker jag.
Vi var och hälsade på söta svärmor som vi fick skratta gott åt.
Hon förstod inte riktigt hur det kom sig att strykbrädan vek sig varje gång hon lyfte i den... :o))
Men vi sa att det är ju för att hon lyfter loss den från haken på undersidan ..
Då börjar hon skratta så gott och säger, Men guu det har jag inte ens tänkt på !!! :o))))))
Kaffe och fika blev vi bjudna på.
Sen förbi svåger och svägerska Anders och Maria...och mera kaffe.

Senare på kvällen ringde svärmor och berättade att hon  gått och tänkt på mig under dagen och ville bara tala om att hon var så glad och lycklig över att jag varit där idag !
Hur söt är inte hon ? :)

Till veckan ska jag börja så.
Måla trappan igen , för den har blitt lite nött.
Dörrar ska få färg också, men när det blir utav är en annan femma.
Färgen finns i alla fall när lusten faller på.

Ha en skön Söndag alla och grattis igen Linda-gumman som idag fyller 32 år !

1 kommentar:

Britt-Inger sa...

Ser att det är dags med blomstren nu :) Bäst o börja i tid för det är ju en hel del .)
Lycka till med alltihopa !
Kramen….