fredag 22 mars 2013

tuber och annat


Ja fredag kväll och allt.
*

Igår ställde jag till det för mig.
Har försökt bra länge nu att få in tuber i PSP genom att flytta från mapp till mapp.
Och det går..saken är bara den att när jag flyttat dom inte i PSP bland tuberna när jag öppnar där.
Eftersom där fanns gamla tuber från anno nån gång, så valde jag i stundens hetta att radera allt för att börja om från början för att slippa få dubbletter av bilder.
Och det är ju några stycken...dryga 2000 nånting !!!!
Så jag har suttit och grejat med det alltså..en och en sparar direkt i PSP programmet
in i tubfils-mappen.
Har väl fått in kanske en 5:e del av allt...och visst sållar jag bort en hel del, men ändå är det massor kvar.

I bloggen nedan har jag lagt in 3 nya bilder jag gjort när jag vilat ifrån själva sparandet.
Många långa pauser blir det också från datorn för det tar på rygg, nacke , axlar och svanskotan att sitta.
*

Här är vädret fortfarande långt från vår och det har snöat idag .
Lite sol fick dock senare mot eftermiddan med nån enstaka plusgrad mot husväggen.
Verkar dock enligt prognosen också länge kvar innan man kan njuta av vårkänslor.
Vi har ju full vinter än.
*

Nu ska jag gå och duscha , krypa in i ren pyjamas och sen glo på tv.
*

Inga kommentarer: