torsdag 4 april 2013

blir ingen sommar ifall inte nån sätter fart.

Lånad bild från cottage garden image.
Go morron.

Jag skrev igår att allting stod still här hemma....och det har det ju gjort.
Men jag tror att jag exploderade lite på förmiddan för jag fick ett ryck och röjde av ovansidan av skåpen i köket på alla pryttlar och grejer, kastade och rensade, torkade av där uppe.
Diskade upp det som blev kvar och sen for allt runt diskbänkarna ner och jag skurade upp kaklet.

Torkade av alla skåpluckor och bestickslådor, skurade av spisen och under/bakom/sidorna också.
Rengjorde fläkten. Dammtorkade och skurade av golven. Sen dammsög jag resten av huset och torkade golv i hallen och v-rummet också.
..........
När jag var klar exploderade huvudet för då fick jag migrän som sjutton. Och det visade sig att det fina soliga vädret slagit om till mulet och senare även regn.
Men attans vad skönt det var att få städningen gjord. Det är sådant som man går och drar sig för då man vet att det blir lite surt i kroppen och visst blev det det även denna gången, men inte så farligt ändå.
Idag ska jag fortsätta med tvätten som vuxit över sina bredder igen.
Tar så långt jag orkar i alla fall.

Vem vet....jag kanske får igång våren också ?! :)

Ha en skön dag Alla!

Inga kommentarer: