måndag 8 april 2013

en till “Ellen”…

garden-cottage

Så blev det kväll.

Vi var ju i Fredags på Elgiganten och skulle köpa ny dammsugare.
Men dom hade inte den hemma så den fick beställas.
Idag fick jag SMS att det kommit.
Så vi tog Jenny med oss och åkte iväg för att hämta den när
gubben sen omsider kom hem…självklart lite senare än vanligt när man ska ha nåt . Skrattar

Jenny behövde ny draperistång till duschen för deras har gått sönder,
och lille Milton är sjuk så pappa Jonas stannade hemma med honom och Jenny följde med oss.
Vi fick med allt som skulle köpas.
På hemvägen tog vi en sväng förbi lill Ica och köpte med grillad kyckling hem till middag
med potatissallad till och pain rich.
Den var väl grillad för benen släppte från köttet.

I alla fall…nu har jag 2 damer “Ellen”…ja, dammsugarna då..det är ju Electrolux båda 2
därav deras namn Blinkar
Skönt att slippa släpa upp å ner för trappan för nu blir det en uppe och en nere.
Det är bara till tvättstugan jag får konka.
Men det får gå det med..eller så hämtar jag in en från garaget..där finns väl i alla fall minst 2 till. Skrattar
*små skitdammsugare som jag inte vill ha inne*

Det var det om ingenting!
Snart är det kväll och sovdags så jag önskar alla en god natt !

Inga kommentarer: