tisdag 10 mars 2015

försummade barn och symaskiner.

Igår ringde telefonen.
- Mamma, har man satt barn till världen så får man allt ta lite ansvar förstår du.
Nu ska jag sy gardiner och kuddar till Miltons rum , men jag minns inte hur symaskinen funkar
och då måste du ta ditt ansvar och komma & visa mig, så jag hämtar dig om en liten stund.
Annars tycker jag att du försummar mig och är en dålig mamma..... :/
*jaha..okej..menneeeee... -Bra, då ses vi snart, jag kommer om en liten stund. *klick*
(hon har inte sytt på över 10 år och sällan gjort det överhuvudtaget)

Vem vill vara en dålig mamma som försummar sina barn ?!?!
Det är bara att åka iväg, fastän jag hade annat att göra. :))

Jenny kom ju i alla fall ihåg att man ska ha tråd till.
Så jag trädde den åt henne, sen satte hon sig först och började fålla gardinkappan.

Jag är ju en sån mamma som inte försummar mina barn..
Jag har inget tålamod heller när saker tar så lång tid.......... :/
En snigel hade kommit fram snabbare över tyget. ;)) .....



....så jag tog över syspakarna och pedalerna, sen körde jag järnet så det rök om det.
Slirade i kurvorna och tvärnitade och backade och så fram igen.
Snabbt av med tråden och igång med nästa.


Snart var det klart med kuddar och gardinkappa.
Det blev så fint så !
Och sen hittade Jenny en liten grön lampa som hon budat på och vann budningen.
(den bredvid sängen på lilla pallen)
Så den hämtade hon senare när vi åkt hem till oss.
Jag bjöd ju också på middag som .....tack för hjälpen ... :/ .. :O ... ?!?!.. eller nåt.

Jenny var "helt slut efter att ha jobbat så hårt med att titta på, för det är skitjobbigt" :)) .

Ja, det var Måndagen det....
Idag är det Tisdag och jag får se vad den här dagen har att bjuda på.
*hoppas jag inte har fler ungar någonstans som känner sig försummade* :/



Inga kommentarer: