fredag 20 mars 2015

Solförmörkelsen.....

Jorå...jag hade gjort mig redo och jätteklar för den med solbrillor och allt.
Dubbla par för säkerhets skull.




Sen kom jag på att jag ser ju inget utan glasögona så jag tog på dom också.



Och vilken otroligt, fantastisk stor upplevelse av.....
fullkomlig besvikelse när man väntade och väntade och väntade,,som en fullkomlig idiot
( inget ovanligt med det iofs men alla grannar behöver ju inte bli varse, vi har ju faktiskt några nya också... )  , ute på altanen
och absolut INGENTING hände, mer än jag såg ut som en mupp uppe på fjällen tittandes mot solen. :/

Tips... Vill man se solförmörkelse så är den bästa när det kommer in moln ! :)

2 kommentarer:

jacessan sa...

Hahahahaha du är ju för söt! Pucko mamman!

Flame sa...

Hej, prova med svetshjälm eller svetsglasögon näst gång. det funkade kanonbra när vi kolla på solförmörkelse för många år sedan.ha de gott/Elisabet ( Flame )