torsdag 30 april 2015

förmiddagsfunderingar




Go, förmidda´!

Igår slet jag på som en tok med vattenfallet,
så nu är det inte alltför mycket jobb kvar.
Eller jo, det är det ju..
Men själva "grundfallet" är näst intill klart.

Höll på till klockan var runt 15.
Då var jag totalslut i rygg och
axlar men nacken var nog värst.

Gubben var snäll och bjöd
på pizza så slapp jag stå vid spisen också.

*

Idag vete tusan om jag ska ägna tid inne eller gå ut och försöka städa lite runt dammen.
Vädret är ju soligt och fint än så länge och det har lovats skitväder, så man borde ju passa på att göra ute först.
Men så är det mycket inne som fått ligga i träda
efter sonens nattpass.

Ojoj..hur ska man få både tid och ork att räcka till ?!
Bara man tänker på allt som ska göras så blir man ju knockad.
Tvätt, måla garage, bädda rent..skura städa, putsa fönster, riva lilltoan....o.s.v. m.m.

Fast å andra sidan.börjar man med en sak , så är den klar..så går man till nästa, så är det klar..
och sen nästa och nästa och voilá..
till slut har man gjort allt !
Så det är väl bäst att börja då.

Önskar alla en fin dag !
Kram till ma & pa!
*
*
*
*
*




2 kommentarer:

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Oj, vad mycket du har på gång.
Fint med gammeldags papper.

En trevlig Valborg önskar jag dig!

Disa Edlund sa...

Tack detsamma Mickan :)