fredag 29 maj 2015

rullbullan som läser...


Igår regnade det mest hela dagen som vanligt.
Slutade mot kvällskvisten.

Hände inget särskilt mer än att jag satt barnvakt en liten stund
till barnbarnen medan mamma & pappa jobbade.
Faster Malin skötte först mesta delen av dagen
men skulle iväg innan mamma eller pappa hann hem,
så det blev väl ungefär 45 min som jag var där.

Världens sötaste lilla rullbulle som är så tjock att pösbyxorna sitter som tights
läste i en bok och hon är så duktig redan på det att hon klarar av det fastän boken
är upp och ner vänd. :)



Idag vaknade man till sol..första gången på mycket länge.
Tror jag ska gå ut och måla garaget klart.
Skönt att få det bortgjort.
Är ju bara ett varv till bortsett baksidan där det ska på 2, men det hinner
jag också om jag börjar där, för när dom andra sidorna är klara
har färgen hunnit torka där så det är bara att måla igen.
(såvida det inte börjar regna då)

Ha en fin dag alla.
Kram till ma&pa.

Inga kommentarer: