lördag 13 juni 2015

fotoupdate

En första uppdatering av gården denna "sommar".
Kan inte riktigt säga sommar utan att känna det som att jag skämtar.
Fortfarande svårt att komma ovanför +15 grader här.
Men men...

Vi börjar med det nymålade garaget och dom fjuttiga blommorna som står där.
Dahliorna och stamrosen är köpta, allt annat är drivet av samlade frön.




Huset i all sin glans.
Som jag älskar det nu när det är vitt !


Och så lite trädgård--börjar med karaganen.




Dammen som den ser ut just nu.
Inte mycket som orkat upp där inte.










Det är svårt att ta in att det är Midsommar redan nästa helg
när man inte ens känner att det är sommar. :/

Vi hade sol på förmiddan men nu kommer det moln igen så det lär nog regna snart.
Dessutom så blåser det iskalla vindar och hårt, nästan stormvindar.
Men jag tänker banne mig hänga ut tvätten ändå, för nu har jag både torkat av linor
och tvättat upp alla nypor.
Det får väl hänga där tills det har torkat , lagom till vintern hoppas jag .

Önskar alla en fortsatt skön helg och
BAMSEKRAAAAAAM till ma & pa ! 

Inga kommentarer: