onsdag 5 augusti 2015

lite "skitsnack"

Nu är det ett bra tag sen jag skrev sist.

Nytt som hänt..
Jo, jag har hittat en lampa till köket som hänger där, men det är inte fotat.
Och lite annat har köpts under veckan som gått.

I Söndags så kom gubben äntligen till skott med lilltoan och kattpisslukten där.
Han tog ut toastolen och rev upp golvet för att kolla om det fanns fukt.
Jag kände när jag tog ut själva damasken till avloppsröret att det luktade starkt av kattpink där
och lade ute den på balkongen.
Men vi tänkte att det är lika bra att riva upp för säkerhets skull och kolla under spånplattorna också.
Så jag körde ner händer i och runtom överallt i spånet men ...ingenting.
Luktar bara spån och fräscht trä. :/
Det ÄR GUMMItätningen som luktar !???!?!?
Har ni hört ??

Sååå, summa summarum...en kostnad som kunnat stanna på en hundralapp ungefär
för en ny damask till toastolen är nu uppe runt 2000 med nya spånplattor,
ny korkmatta, målarfärg ( lika bra att måla om väggarna när man liks rivit ut allt).
Jorå...'vi tyck om när de kostar'.. :/

Inte nog med det...spånplattorna som vi hämtade igår skulle gubben lägga in.
Och visst, han kapade och sågade upp hål för toarör och handfatsrör.
Men ...plattorna ville inte gå in i varann...det måste ju ha svullit upp i själva spåren !?
Men iiiiinte då...efter ett tag inser gubben att han gjort hål på fel sida så spåren blev inte fas med varann ..
(jag såg det lite före honom , men vågade inte säga något för han var såååå arg :))

Nåväl..han ska snart iväg och köpa nytt, för som sagt..vi tycker ju om när det kostar.
Sen kapar han in plattorna..jag målar klart, för jag slipade väggarna igår efter att ha tagit bort bården.
Och korkmattan som ska in sen och beställdes igår, ser ut så här.



Kommer nog bli fint när allt är vitt och fräscht.
Tror det blir aningen svart där inne också, dörrfoder, spegeln, handdukar o.s.v.
Mmmm...blir nog fint det här.

Känns lite surt bara att man inte använt den toan utan sprungit ner på nätterna för att inte
förvärra " läckaget" som aldrig fanns. :O

Men men..alltid kul med nytt och ombyte förnöjer. 

Inga kommentarer: