torsdag 31 mars 2016

Vårens mysiga stunder.

Igår blev det fin väder efter en start med mulet och grått.
**
På eftermiddagen gick jag promenaden med Kira och
passerade Jenny och Jonas hus och dom var just på väg
ut till lekparken med ungarna, så vi hakade på.
Ungarna gungade och åkte kana, men roligast var väl dom stora vattenpölarna som blir som små sjöar, att plaska och plumsa i.
Milla tvärdök en gång också :D

 

 




När vi senare gick hem till oss för att få oss lite kaffe och bulla samt värme,
så ramlade Milla igen och lade sig på rygg och Jenny frågar
-Vad gör du ?
-Bada , säger Milla då :D
-Men du kan väl inte bada här, utbrister Jenny..
-Nääääee, svara Milla förståndigt :D Söta skitunge !!

Kira fick också träffa en kompis för Andreas kom med deras ungar och lillvovve.
En äldre liten "surtant" som Andreas själv kallar henne,
som satte Kiras burdusa försök till lek, på plats ;) :D
(Andreas är kompis till Jenny och Jonas tillika Johannas karl)
**

Idag är det också sol och fint och Kira fortsätter sin träning med att kunna sitta på altanen
och lära sig alla ljud så hon ska sluta skälla så fort nåt låter.

 

Tugga ben som avkoppling och kolla in rörelser på grannens gård där det renoverats i huset
och röjs undan bråte, det är spännande värre. :)



Efter promenad fick hon tränas att vänta utanför kiosk medan jag gick in och hämtade ut en slant.
Sist bet hon ju av kopplet och sprang hem till mig, när Jenny hade henne med sig.
Nu satt hon snällt kvar..hörde henne skälla en gång medan jag var inne.
Hon verkar vara väldigt lättlärd och klok liten tjej :)
Jag vet faktiskt inte vem av oss som är mest kär i henne...jag eller gubben ;)

Ha en fin dag i solen alla ! :)



Inga kommentarer: