söndag 1 maj 2016

första maj och sånt

Så var det Majmånad och närmare sommartider.

Jag är sjuk ännu med halsontet, fast rösten börjar komma tillbaka mer och mer.
Igår kunde jag inte prata alls.
Kom bara viskningar då rösten tokstrejkade.
Men grilla korv gjorde vi i sällskap av...
Lillan , Felicia, Pontus, Emma, Viktor, Jenny, Jonas, Benke, jag och Milla & Milton.
GOTT  var det med gosaker till som räksallad, kål slaw , potatis sallad och annat!
*

Idag blir det grillat, fast kotletter och filé och till det potatisgratäng,

samt grönsakspytt, som jag fräser ihop i matolja.
Rotselleri, paprika, gurka, tomat, gul lök, röd lök, majskorn och champinjoner.
Sen kryddar jag på med salt och lite annat.
Jag har skrivit meddelande till Robin att komma hit,
för han jobbar ju natt och fick inte vara med om något roligt igår på valborg.
Så god mat måste han få och får även en nattamatlåda med sig. :)
**

Annars har gubben grejat på ute på gården.
Kapat ner blodrönnen helt, kört lite med uppsamlaren.
Han har jour 24/7 ca:2 v till och hinner inte vara hemma så mycket.
Jag längtar till jag mår bättre och orkar vara ute,
för jag vill så gärna få fixa till i rabatterna och sätta igång dammen.
Allt är sent här i år..men det far ju ingenstans.Snart nog får vi fixa vi med :)



Inga kommentarer: