fredag 6 maj 2016

I går var det go'väder hela dagen. 
Så jag plockade ner allt från altanen och oljade in den.
(Benke började, men jag tog över efter en fjärdedel)



Ställde för stolar så att ingen skulle gå upp på altanen
och gick in för att vila ryggen efter dagens bestyr,
när jag hör ytterdörren öppnas och en liten Milton kommer in !!! :O
Nåväl..stolar som står i vägen flyttar man ju bara på och vill komma fram när man
ska hälsa på mommi å moffa. :D



Annat vi fick gjort var..
att röja bort bakom bodan där Benke kapade ner druvflädern.
Där var en djungel av torra hallonris som jag plöjde mig genom och kapade ner.
Så nu är där framkomligt också.
Ska bara städa till ordentligt och ställa saker i ordning.



Efter jag idag fått i ordning med möbler på altanen så ska jag försöka få igång dammen.
Tror det bara blir fontän i år, för den har vi inte använt på många år nu.
Forsen får nog vila , är tanken..men jag hinner ändra mig så vi får se hur det blir.



Gubben körde ett varv till med uppsamlaren igår och det ser bättre ut.

Tittat runt i rabatter och jag tror alla mina rosor gick hädan i vinter. :(
Ser inga musknoppar annat än på honungsrosen.
Blir väldigt ledsen i ögat då, för rosor är mina favoriter av blommor och vill ha massor mer
än de få jag haft.
Får se om jag hittar nåt fint när jag sen ska shoppa hem täckbark.
Det ska jag ha i mina rabatter för jag är såååååå trött på att det kommer så mycket ogräs.
Och gräva upp och byta jord orkar jag bara inte för det blir ett sån massivt arbeta
att man måste ta hem grävare och lastbil med flak.
Däremot ska jag gräva upp en del och flytta om.

Men till att börja med så ska jag klä mig..sen gå ut och börja med altanen.

Ha en fin dag alla !

Inga kommentarer: