lördag 20 augusti 2016

"Sofft"

Jag och gubben åkte iväg på mio-möbler för att titta på soffor.
Tanken var att bara titta till att börja med.
Ektorps-soffan är fin och allt det där, men ack så opraktisk att ha för oss.
Bytte ju till vita överdragen i förrgår och redan blev det smutsigt.
Jag blev biten i tummen av Lava häromdagen när hon busade med Louie.
Och det såret gick upp när jag bytte så det blev blod överallt.
Och överlag hos oss funkar inte enfärgade bomullstyger alls.

Hur som haver för att göra en ännu längre historia , om jag ska berätta allt om det, lite kortare,
så var det anledningen till att jag ville titta efter annat.
Och vi tittade och tittade, vi tittade så mycket att en fastnade i ögonen och följde med oss hem :O



Måste bara fixa annat bord nu för den gamla blev för bred och lång.
Den fick följa med gamla soffan på övervåningen in i gubbens rum,
där han har sina instrument och jag fixat till en "man-cave" åt honom.

Kommer bli skönt att få krypa ihop i hörnet där sen och titta på tv.
För gudarna ska veta att jag har ont i varenda led och muskel nu efter allt konkande och städande.
Gubben skickade jag iväg och dotran och svärson kom och hjälpte till att bära.
Nu ska här intagas palt så vi får ligga i koma sen. :)

Inga kommentarer: