torsdag 5 januari 2017

Kvällsrapport dan före trettondagen


Så går denna dagen mot sitt slut
och jag är nog lika slut som den.

Varit en stund på förmiddagen hos dottern och passat småungarna medan hon fixade ögonbrynen på en tjej.

Sen hem och städa lite och laga mat senare , medan gubben var hos tandläkaren och fixade mallar som ska användas till hans nya.
Han har ju nu dragit alla tänder och har bara skruvar i munnen som dom nya sen ska fästas på.
Kommer att bli så bra !





Kallt har vi, fast nu börjar det bli varmare.
Det var -25 sist jag tittade, men gissar att det stigit ytterligare.
Hade nästan -30 mitt på dagen.
Det bet friskt i kinderna när jag gick till dottern och hem kan jag säga.

Jag måste nog boka ett nytt besök hos tandläkaren jag med, för nu har jag ont i tanden framför den jag var och lagade sist. Tror hon gjorde nåt fel när jag var där eftersom det började direkt efter och har inte varit bekymmer innan. Det gör ont när jag tuggar knäckebröd och dylikt.
Känns som att hon tagit bort av fyllningen som var där, för det känns mysko med tungan.

Ja och sen då.... ?!
Jo, jag ska passa dotterns katter några dagar för hela hennes familj har åkt uppåt till kusinen Linda och hälsar på där. Så jag ska gå och ge dom mat och se om dom vill ut och sånt.
Tur dom bara bor gatan bakom oss, så det är inte långt att gå även om det är kallt.
Och jag har ju min nya jacka och stövlar som är varma och goa.

Imorgon är det trettondagen och gubben är ledig.
Vi har dock inget planerat och dagen är inget vi firar och har aldrig gjort.
Vi är ju på intet vis religiösa , inte det ens det minsta.
Visserligen firar vi jul, men inte jesu födelse eller så , utan Tomten :)

Det var allt för mig.
Ha en fin fortsättning på det nya året.

Inga kommentarer: