tisdag 3 januari 2017

Nytt och gammalt



Hejsan hoppsan i tredje dagen av det nya året.

Igår kom min nya jacka som jag beställde förra veckan, från Ellos
och den är så fin, alldeles lagom och skön.
Toknöjd är jag !
Sen var det 2 tröjor också, en svart stickad och en vit fjäderstickad.

Vi hade tandläkarbesök inbokade, både jag och gubben.
Jag, för ett hål mellan 2 kindtänder i nedre käken som lagades och gubben drog ut sina nedre tänder och fick in skruvar även där.
Trettonde ska stygnen tas och så ska det läka några veckor innan dom sen sätter in nya tänderna.

Och det här då ??


Jo, det ska jag berätta.
Det var när vi var små och bodde på Kallkällan i Luleå.
ca 40 år sedan
Tror det var Kuriren som var och gjorde ett litet sommarlovsreportage och vi råkade fastna på bild.
Jag sitter längst till vänster med lille Stampe i famnen,runt 12-13 år tror jag att jag var.
Vi tältade vid den lilla parken bakom vårt hus. :))
Det är en gammal klasskompis till mig (som inte är med fotot, dock hans syster)
som skickade denna till mig på Facebook.
Roligt att se :)

Sen då ...jo, jag plockade ner sista av julen också.
Alla stjärnor och ljusstakar som fått vara kvar över nyåret.
Så nu är vanliga härliga vardagen tillbaka på sin plats.
Skönt, tycker jag.
Och nu börjar nedräkningen tills sonen och svärdottern flyttar in i sin nya lägenhet!
Som jag längtar för att dom ska få mer yta.
Och så fint det kommer att bli !

Inga kommentarer: