torsdag 12 januari 2017

Snö i all ära, men...

Hujedamej...

Det är fint och mysigt med snö, tycker jag.
Men idag är den inte rolig.
Hård frusen som piskar rejält pga blåsten.

 

Trappan var gömd under en fin kaka av snö som gick jäms med altanhöjden.
Fördelen med hårda blåsten är att, det samlar sig inte på altanen utan blåser bort.

Skottade fram en liten gång till gubben också sen när han kommer så han tar sig in.
(djupare snö har vi förvisso haft, men med den här farten så hinner det bli mycket på kort tid )
Bäst att passa på medan man kan röra sig utan att plumsa i meterdjupt.



Blöt och kall och med massor av ljusa slingor i håret går jag sedan in
och njuter av den goda doften som köttgrytan breder ut sig inne.
Jodå..den har stått på och puttrat sen 11-snåret. 



Bytt gardiner i v-rummet har jag hunnit göra samt tvätta andra fällen.
Kört tvätt i flera dagar och igår körde jag en av fällarna.
Nu blir det nog vila resten av dagen för jag har en begynnande migrän,
 som ger sig mer och mer tillkänna.

Inga kommentarer: