söndag 15 januari 2017

Tulpanens dag idag...

...och vad passar väl bättre att köpa en sån dag om inte....
nya verktyg !? :)



Nya mejslar och tänger till mig har jag köpt..
(nåja, gubben betalade tängerna eftersom han slarvat bort mina verktyg)



Märkta och klara att användas ...AV MIG !!!
Ska sätta upp ett stoooort hänglås på mitt skåp så jag har får ha mina verktyg ifred.
Blir såååå irriterad när jag ska ha en mejsel t.ex och så måste jag springa runt och leta i garaget och i källaren, som jag varit tvungen nu igen senaste åren då han slarvat bort mina och lämnar dom på platser där dom inget har att göra.
Vitsen med att få ha mitt skåp är ju att jag ska hitta MINA verktyg när JAG behöver dom !

Gubben skrattade lite när jag gick och plockade ihop
för han hade sina aningar om vad jag höll på med ;)
När jag rensade ur skåpet för att göra plats till mina nya så var det bara 2 tänger kvar av alla mina gamla.
Hade ju en stor väska förr med alla tänkbara nödvändiga verktyg från mejsslar ,såg, tänger..
som t.om innehöll en skruvdragare med olika delar till som borrar, etc.
Visserligen finns en del av dom verktygen kvar...utspridda här och där.
Och där får dom ligga,...han får dom av mig, för han hade ju "så lite" sen innan. *host host*
Jag menar..hur ska en karl klara sig med "bara" femtielva" av vardera  storlekar/verktyg ?!
Lägg därtill sen också alla div maskiner .

Så tulpaner i all ära..men jag tar hellre verktyg. :)

1 kommentar:

Marita sa...

Rackarns gubbe att slarva med verktygen,hehe...du är händig du att fixa och dona, såklart du behöver dina verktyg. Behöver jag några verktyg "lånar" jag av LG,så jag köper mig hellre en tulpanbukett..**
Kramar♥