fredag 3 mars 2017

ny månad igen..


Ja här har vi ju nu hunnit några dagar in på nya månaden Mars.
Tiden bara flyger iväg.

Gubben har varit hemma efter lunch idag för han har varit sjuk hela veckan , men inte kunnat stanna hemma och vila pga stoppjobb och en hel massa lyft.
Så nu får vi försöka kurera honom hela helgen.

Fast vi har varit iväg på stan och köpt ny router
för min mobil har inte wi fi't funkat mot den gamla.
Den är för ny och både min och Jennys har haft svårigheter att ansluta.
Men nu funkar det !

Gubben är i skrivande stund uppe i sin mancave och kör rallyspel på X-boxen.
Är så glad att jag gjorde rummet åt honom för nu används det igen sen sonen flyttade hemifrån då gubben gärna vistas där :)

Solen skiner från en blå himmel och vore det inte för all snö vi fick igen efter nästan hela vintern med så lite som jag inte kan minnas att vi haft nån gång, så hade man haft rena vårkänslorna.
Dock är det ju minusgrader än, men dagarna blir längre och ljusare.
Blir snart att hänga upp mina nya vita mörkläggningsgardiner i sovrummet.




Dotterns och svärsonens hus i nysnön som kommit.

Inte alltför långt bort innan det börjar vara dags att så fröer heller,
även om det känns långt bort till sommar,
men vi vet hur fort det kan gå när det väl börjar töa så "lite snö" är ingen fara. :)
Bara inte kylan bestämmer sig för att stanna länge till.

Inga kommentarer: