måndag 31 december 2018

Sista Bladet av 2018

Ja, sista December och sista dagen av detta året.
Det blåser hårt och snön yr runt.
Men inne är det varmt och gott.



Det ska städas här lite och sen börja förbereda för kvällens matbjudning.



Det blir lite "knytkalas" hos Jenny och Jonas ikväll
 och dit kommer också svägerskan Ulrika aka "Lillan",
hennes dotter Felicia och hennes pojkvän Robin.
Där ryms vi allesammans bättre än i vårt lilla kök.
Barnen ska ju också ha plats.
Vi har fläskytterfiléer, potatisklyftor, ädelostsås och jag gör salladen som
Sinicca gjorde, med babyspenat och äpplen.
Den är så frisk och god till kryddigt kött.


Men ännu har jag lite tid innan jag ska sätta igång,
så jag tänkte skriva lite om året som gått.

Det har varit skratt och tårar, glädje och sorg,
frustration, upprymdhet, passion och ja..alla känslor som vi alla har.

Vi har förlorat äldre nära och kära, men också fått nya familjemedlemmar och ännu nyare är på väg.
Livets gilla gång. 
Vi föds och vi dör.
Det har varit goda nyheter och dåliga nyheter.
Det goda med det onda.

Man har fått släppa taget om sånt man inte kan rå på och inte vill ha kvar.
Man får ta nya tag och släppa sånt som stjäl energi och inte för något gott med sig.
Acceptera det man inte kan ändra, ha styrkan att ändra det som man rår på.
Hålla det som gör livet gott att leva, nära.
Glöm det som inte längre har betydelse.
Gå vidare och ta nya tag för det nya året.

Detta året som gått har i det stora hela , ur mina ögon sett, varit ett bra år.
Och nästa ska jag göra mitt bästa för att göra ännu bättre.
Huruvida jag kan påverka andras liv, vet jag inte, men jag ska göra så gott jag kan.
Men i första hand ta vara på mig själv och leva så som jag känner passar mig,
med dom som passar mig och dom som passar mig bäst
gör också sitt bästa för att jag ska må bra.
Det som verkligen betyder något här i Livet.

Jag har ju trots allt varit duktig genom åren,
på att sorterat bort alla dom som stulit min energi och inte fört gott med sig.
Dom som betyder något har jag kvar.
Jag ÄLSKAR mitt liv som det är nu.
Vissa saker kan bli ÄNNU bättre.
Och det ska jag jobba på.

Jag ser fram emot det nya som kommer och BOY säger jag, vad "nytt" det ska bli.
En hel del som inte kanske kan tyckas vara bra,
men man får ta det som det kommer och göra det bästa av det också.
Allting har ju trots allt varit värre och har man klarat det , så klarar man det andra med.
Och vad vet vi ??
Det kan bli jättebra ! 
För det enda man vet är att,
man ingenting vet om det som komma skall.
Det är ett nytt blad i en ny bok på ett nytt år, som ska fyllas i.
Den nya boken 2019.

*stänger stilla igen pärmarna på boken 2018*

Inga kommentarer: