onsdag 23 januari 2019

"Nättavla"

 Hejsan Hoppsan 

Jag har gjort mig en liten anslagstavla av hönsnät och en gammal ram ,
som jag hade liggandes nere i källare.
Målade den vit först, lite slarvigt bara.
Man kan inte tro att jag faktiskt jobbat med att rama tavlor en gång,
när man ser hur upphänget sitter. :D
Men min rygg pallade inte att vara mer noga än så.
Jag hade förvisso kunnat vila och vänta och göra det klart nån annan gång.
Men så är jag ju så där...-Äh, va fasen..jag fixar det sen.


Det där "sennet" behagar bara inte att infinna sig alltför ofta
och jag brukar hinna bli "hemmablind" efter ett tag.
Så huruvida det kommer att bli åtgärdat...det tvivlar jag på.


Nu ska jag bara söka rätt på lite mer gulligt att hänga i.

Efter mina mått mätta "gulligt" då.
Har några gamla rumsnycklar liggandes någonstans, som är sådär rostiga och fina.
Nyare också iofs, ..fråga är bara var !??!


Jag har ju inte haft , varken tavlor eller foton på bra många år , på väggarna,
så nu känns det lite kul att få upp sånt igen.
Man blev väl lite mättad efter alla tusentals tavlor man ramat in
och ville inte "ha med jobbet hem", typ.


Ja, hem ljuva hem...
Gammalt och trött är det mesta, men ...❤  It's My HOME and I LOVE it ! 

6 kommentarer:

MirandaMaräng sa...

Snyggt och användbart som kan förändras efter humör! Har en liknande med olika gamla kort, rostiga nycklar och gamla klädnypor!!! :-)
Ha en fin dag!
Kram

Herr Nilssons Fru sa...

Så fint o fiffigt. En alldeles egen på hittad anslagstavla. Den var häftig.
Ska vara Disa till att komma på sånt där.
Kramiz

Disa E sa...

Ja, dom är fina och roliga att ha. Lite "minnestavla" på sätt och vis. :)
Ha en härlig helg
Kram

Disa E sa...

Ja, dom är fina, men inte alls min idé från början , utan jag har sett andra som har liknande. :)
Så jag hakade på med mina "mantagervadmanhaver". ;)

Ha en go Helg.
Kram

Brittan sa...

Den där tavlan är ju superfin och som du skriver "mantagervadmanhaver" det är min melodi också ! Rostiga gamla nycklar söker jag på Second hand/loppisar jag gillar såna 👍
Ha en fin helg Disa 👍❤
bians.bloggo.nu

Disa E sa...

Tack :)
Ja, inget slår gammalt med patina.
Kram