söndag 10 januari 2021

Mat och snö


Det börjar krypa mot kväll nu och vi har ätit.
Vi äter oftast mer "mittada'n" nu sen gubben blev pensionerad.
Runt 14-15 tiden, för jag äter aldrig lunch och det blir mer lagom
att äta så och sen tar vi bara macka eller nåt på afton.
Idag blev det "fuskmat" som gubben "lagade till".
Grillbiff från SMAJL, de' e' mumma de'.



Det där med snön, som jag skrev om i bloggen innan.....
Jo, det blev ju så att...det kommer mera !
Man ser inte alls att jag skottat och det har hållit på ett tag nu,
så det lär bli en sväng till med slungan.
Stämmer det som dom säger, att det ska bli plusgrader imorgon,
så vill jag ha det skottat rent, med så lite snö som möjligt kvar på altanen.
För töar det och fryser på igen, så blir det inte roligt.
Blötsnö är heller inte roligt att skotta, för det blir så jämrans tungt.
Mmmm,,,så det blir skotta av, flera gånger , verkar det som.
Har jag sen fel, så blir ju ingen gladare än jag.
Jag gillar att vara ute och skotta och greja, men det får vara måtta på det med.

Ha en Skön Söndag kväll.

 

2 kommentarer:

Paula Aunesdotter sa...

han är som bra på att fixa till middan, han Spunke =D

Disa E sa...

Ja, tänkt om det var likadant för oss tjejer..bara åka nånstans och beställa färdigt.