onsdag 22 juni 2022

Fönstren kom!

Så kom då fönstren igår och står här på gården och väntar på att få flytta in.
Det är lite blandade känslor för mig, för jag älskar verkligen modellen på våra gamla,
med "hakar" istället för handtag. Men så är dom gamla och träet inte i bästa form,
så bytet är ett måste och glaset kommer jag ju inte att sakna alls.
Fast det kommer att bli så skönt att bara behöva putsa 2 sidor på varje fönster,
istället för 4 som det är nu.





Ute är vädret underbart med strålande sol från en klarblå himmel,
så nu när jag hunnit rensa bort från fönstren så kan jag vara ute och mysa sen.
Bara 2 fönsterbrädor kvar att skruva ner, i vardagsrummet.



Igår hade vi också hyfsat bra väder även om det var mycket moln som passerade hela tiden.
Men det var varmt och gott, så jag och gubben ville grilla hammisar på kolgrillen.
Men när det började vara dags kom det mörkare och mörkare moln som hotade med regn.
Men vi bestämde ändå att chansa på att hinna äta ute. Och det gjorde vi exakt och precist att,
när jag stoppade sista tuggan i munnen, som började det droppa.
Snacka om timing!!!!

Nu är det bara att gå och skruva ner sista brädorna, sen är det go'tider.



 

Inga kommentarer: