lördag 25 juni 2022

Midsommardagen



och en God Fortsättning!
Den fortsätter med mulet och svalt hos oss, med endast +10 grader och dimma.
Det var utlovat varmt, så vi får väl se om det vänder snart.

Vi hade en bra dag igår, jag och gubben.
Solen sken och det var varmt och gott.
På förmiddagen kom Robin med flickorna och dagen till ära fick dom premiärbada i poolen.
Det var ju väldigt varmt ute, så flickorna upplevde vattnet som kallt efter en stund.
Men dom hann vara i ett bra tag ändå. Dom for hem när Nicci kom tillbaka efter att ha handlat.



Jag och gubben rev ner fönsterlisterna invändigt och utvändigt tog gubben och grannen Danne, igår.
Mycket spring med att bära ut lister och konka på stegtrappor m.m
Sen var det städning efter allt skräp som blev. Sen var det dags att börja förbereda middagen
och gubben åkte till Bjurfors för att hämta fönsterlister som vi ska ha inne, efter bytet.
Jag fixade salladen och gjorde äppelsmulpajen klar och snart var klockan dags att starta glöden i kolet.
Och medan den glödde klart gjorde jag ädelostsåsen. Ja, det blev ju inte wokat utan sedvanliga
grillningen, med sedvanlige tillbehören. Och allting blev SUPERGOTT!!

Sen satt vi ute och dåsade till en liten stund innan det var dags att vattna alla blommorna,
så jag tog slangen och gick rundan och efteråt satte jag mig i gräset och bara njöt av kvällningen.



Lagom till nyheterna började gick vi in och sen var det duschen och avsluta med tv-glutta.
Idag kommer Micke och fönsterbytena börjar.


 

Inga kommentarer: