fredag 30 september 2022

Höst och plötsligt händer det.

Vi har den sista dagen i September och hösten har knallat in med stormsteg.
Och det gör kontrasten mellan blommande atlasblommor och det annars gula och höstiga väldigt stor.



Löven har lagt sig på marken under pilen, medan några envist hänger fast och vill inte släppa taget.



Jag har städat bort nästan allt från altanen och vintern får snart göra sitt intåg.
Det som är kvar att göra är att, städa ur kolgrillen och sätta skyddet över och flytta den under tak.
Det där med att klippa gräset nåt mer, tror jag inte behövs, för det har inte vuxit särskilt mycket
senaste veckorna, så det som kommit får vara och skydda över vintern.

Och så måste jag ju berätta en sensation om gubben!!
Ni kanske tycker att det är fånigt, men gubben är ingen som shoppar kläder, knappt ens i "nödan".
MEN!! Han var på ranten med sin syster och systerdotter tidigare i veckan och var borta i flera
timmar, då dom åkte vid 10-tiden och han var hemma vid 18-snåret på afton.
Och han hade minsann hittat sina favorit byxor och köpte dom 3 paren som fanns kvar i hans storlek,
samt att han kom hem med inte bara ett par nya skor utan TVÅ!?!?!?!
Om man känner min gubbe så förstår man hur stort detta är, för han verkligen AVSKYR att köpa kläder.
Och jag är så nöjd med att han gjort och glad att han ÄNTLIGEN hittade sina favvisar, 
som ju varit väldigt svåra att får tag på... så svåra att det gått nära 20 år sedan han köpte dom
4 paren han gått i till nu. Så ni förstår att det varit ett MÅSTE.
*Plötsligt händer det*... att jag inte gick och köpte en lott?!!?

 

Inga kommentarer: