måndag 5 september 2022

Så mycket mys

Så fick vi väl upp plissegardinen i hallen nere.
Sonen och gubben samarbetade lite med det, då gubben är så dålig i axlar och nacke.
Jag sprang runt och pysslade med annat....



.. Jag är i alla fall nöjd med resultatet. Idag ska den andra upp, men det blir inte i trappfönstret utan
framför balkongdörren. Blir ju bekvämare att dra upp och ner efter behov där, än att ha en gardin
som blåser ut och fladdrar runt när man vädrar sängkläder, t.ex.



Denna veckan har fullsmockat schema.
Altanen ska tömmas på möbler, gården ska klippas och städas, tvätt ska tvättas,
fönster ska putsas, golv ska skuras m.m. Så jag har det jag gör.
Gubben hjälper ju till med utestöket, men inomhus är det jag. Nog kan han hjälpa till.
Fast det är mig det sitter i, för jag blir oftast inte nöjd med hans städ eftersom han inte gör det som jag.
Då är det bättre att göra det själv än att gå och gnälla och göra om allt efteråt. ;)
Det är helt och hållet självvalt från min sida.
Rent och fint inför valet nästa helg och sitta och följa det på tv.

Eftersviterna av förkylningen hänger på och näsan rinner ännu.
Men det blir bättre för varje dag som går.

Och så... detta härliga mörker som kommer tidigare och tidigare om kvällarna... LOVE THAT!
Jag ska sätta upp en slinga redan nu vid ingången på altanen. En vit så inte sladden syns på stolparna.
Så mycket mys vi har framför oss!




 

Inga kommentarer: