måndag 26 december 2022

Snöröj och jultöm

 AnnandagJul har anlänt och i veckodagar har vi Måndag.
Den sista veckan av detta året 2022 och på Söndag skriver vi 2023.

Juldagen då.. jomen det var ju snöskottning på balkongen som gällde.
Det gick inte att ta sig ut genom dörröppningen, utan vi fick använda stege som jag klättrade uppför
och över räcket och skotta upp, från min sida sett framför dörren och inifrån sett bakom dörren.
Då kunde gubben komma ut där igenom. Vi körde teamwork och turades om att skotta
och låta den andra vila lite mellan varven medan den andra skottade och då gick det fort.
Sen var det ner och skotta av altan och backen där all snö landat uppifrån.
Så det blev ett bra gympass, vi fick.



När vi var klara hade klockan blivit middagsdags, så jag kokade potatis och vi åt rester och jag
fick äntligen min älskade senapssill som jag missat och glömt hela julen.
Senare på kvällen blev det även med mosad potatis och sill på tunnbröd, framför tv:n.
Såååå GOOOTT!!!

Idag ska gubben iväg till Bjurfors-Micke under dagen och jag ska väl börja plocka ner lite jul.
För mig är ju julen över annandagjul, för sen inväntar vi nytt år med ny jul.
Lite blir det ju kvar av sådant som inte är direkt juligt ändå, men det mesta åker ner.
Ska bli skönt, fast samtidigt tomt, att få återgå till "grå vardagshemmet".


/bilderna är lånade från Free Images/







Inga kommentarer: