tisdag 25 april 2023

Skitkul igen

Men HEJSAN HOPPSAN!

Här har vi det "roligt" så det förslår.

Härom morgonen stod jag och diskade undan lite disk i köket när jag såg att vattnet ännu en gång inte rann undan i vasken. Så jag påbörjade samma procedur som jag körde sist med vaskproppen och kaustiksoda. Och som sist så hjälpte det inte ett dugg så gubben gick ner och tog spolslangen och Kjell kom och hjälpte till med sin rensare. Men denna gången var det "potkitt". Det ville inte släppa och var stenhårt ordagrant, insåg man ju då och gubben hyrde hem en bilamaskin som dom körde med igår. Så nu blir det en lite å där jag ska vaska kläderna i framtiden och jordhögarna blir blomrabatter, om man är klimatsmart. Men så är ju inte jag sån, utan det blir rörbyten. Det ska bilas genom väggen ut i hobbyrummet ut till dagbrunnen. Fina svängar dom hade på rören förr... varför göra det rakt och enkelt när man kan ha svängar och krökar liksom?! Nåväl... rören är gamla gjutjärnsrör och har kollapsat så jorden runtom har runnit ner och packat inuti. Så,,, så har vi det ett tag framöver. Inget kök, ingen toa uppe. Men duschrummet har ett eget avlopp så det kan vi använda, så jag får sova på soffan jag med, för att slippa springa ner mitt i natten för att "pudra näsan", eller kissa som jag säger på ren svenska.





Jaha.. mer då?
Jo, svärmor blir kvar på LAS ett bra tag till verkar det som, för hon har ofta sina förvirrade stunder.
Så hur det blir framöver med henne, är ett svar man får vänta på.
Gubben har fått ny tid för OP, den 17 Maj så nu hoppas vi att det inte blir mer komplicerade situationer
som stoppar det, utan att det blir gjort för en gångs skull.





 

Inga kommentarer: