tisdag 30 april 2024

Sjukstuga blev sjukhus



En liten uppdatering från sjukstugan.

Jo, jag hamnade ju på sjukhus, med lunginflammation förra veckan och fick koma hem
i Söndags. Tisdagen den 23:e åkte jag in. Förvånad var ju jag över att ens ha fått åt lungorna
igen eftersom jag fått 2 vaccin mot det. Men där ser man... fast det hade nog blivit värre utan.
Det blir att ta influensa vaccin också så småningom. Hade en sänka på 380 denna gången.
I alla fall så fick jag antibiotika intravenöst och det kickade igång ganska fort.
Kortison fick jag med. Sista doserna av penicillin imorgon.

Nu är det återhämtningen som återstår och den kommer nog att ta tid.
Jösses vad det går fort för muskler att tvina, när man legat någon dag.
Jag är så svag i kropp och knopp, fast sakta men säkert så blir det bättre.
Tror dock inte det blir som innan, för nu har nog lungorna fått sig mer stryk.
Ingen vätska hade jag i alla fall i dom.
Sömn har jag också att ta igen för det har varit väldigt skralt med det.

Äntligen har vi fått lite värme hit upp, fast luft-tempen är inget att hurra för än.
Hoppas det stiger lite till, så det går att sitta ute.





 

Inga kommentarer: