fredag 7 juni 2024

FullFartMotHelgen

Så äntligen fick vi ett mer rejält regn, istället för det fjuttiga "fukt" som kom tidigare 
och torkade bort innan det knappt hunnit landa. Man kunde räkna  dropparna
som blev på altanen i pollenet. Men så igår så kom det som jag väntat på.
Träd, gräs och rabatter fick sig en blöta om rötterna och luften blev genast så mycket lättare
att andas in och doftade gott. Förmiddagen var solig men mitt på dagen så föll regnet
och höll på i några timmar innan det fortsatte sin bana norrut.



Jo, det var ju nationaldag igår.
Jag, gubben och Jenny "firade" med att äta gott av grillad ytterfilé, pommes, ädelostsås
och sallad med bl.a vattenmelon, fetaost och annat gott i. Surdegsbaguett till det. MUMS!
Efterrätten var rabarberpaj med vaniljsås och kaffe till. Också MUMS!
Vid grillandet så spöregnade det, men vi drog bara in gasol-grillen under tak på altanen,
så det var inga problem att få maten lagad.

Innan maten hann jag och gubben åka iväg till ICA Maxi och handla.
Första gången sen före 18 April för mig, då jag blev sjuk.
Efter att vi kommit hem och packat in alla varor åkte vi alla 3 på soptippen och lämnade skrot.
Så skönt att få bort det och släpet från infarten. Släpet står numera hos sonen Robin.
Det är ju nära att hämta vid behov. Han använder det oftare än vad vi gör,
för han gillar ju att fiska och har sin kajak som han paddlar ut med och då behövs släpet
att frakta kajaken med.

Idag har vi Fredag och Jenny jobbar. Hon fick ingen klämdag av ledighet för dom har
driftstopp på Vitbergsbadet och Eddahallen. Det gäller hela Juni.
Själv har jag väldigt ont i ryggen, så det blir nog inte många knop för mig.
Mestadels vila som gäller efter storstädet jag hade tidigare i veckan.
Putsade alla fönster här nere och dammtorkade och städade som en tok.
Skura golv, var det enda jag inte orkade med, så det får bli "annandag".



Ha en lat skön Helg!

 

Inga kommentarer: