fredag 13 september 2024

Fredag den 13:e.. en dag som alla andra


Och dagarna bara springer förbi.
Vi har hunnit till den 13 av September och igår firade vi gubben som blev 66 år gammal.
Det blev både smörgåstårta och vanlig tårta.
Prinsesstårta, som det oftast blir. Dyrt var det... 908 kronor för båda från Stigs Konditori.
Smörgåstårtan var inte enligt min smak inte ens värd hälften av kostnaden,
för den var inte god, även om det gick ner...men det gör annat ätbart också utan att vara direkt gott.


Ja, den 13:e dagen av denna månad och hösten har gjort framsteg
senaste dagarna med både blåst och kyligare grader utan att vara direkt
kallt, för det har ändå varit hyfsat fina dagar. Fast idag är det mulet.
Det har bäddats rent och skurats badrum och städats, men gardinerna har inte kommit upp.
Jag ska nog köpa nytt att hänga, i alla fall till rummet, för nu när svarta soffan är nere
så vill jag ju ha mörkare gardiner än dom ljusa grå jag haft med den grå soffan...tror jag?!
Sugen på mörkt grå och nyanser i grått till svart.,,,,,
tjaaah, vi får se vad det blir, för mitt vad det är så ändrar jag mig igen.
Fast det skulle vara kul med lite förändring, så där lite lagom mycket.


Och apropå den 13:e.. det är inte bara det, utan Fredagen den 13:e.
Otursdag anser många, fast jag håller det, som med allting annat bibliskt, för en skröna.
Det kommer ju från "hur många som satt runt bordet med Jesus" i bibeln och därefter
blivit det "olycksnummer" som det är idag. Och hela bibeln är ju en skröna, anser jag.
Ja, det händer oturs/olycksgrejer för många den 13:e... men det gör det alla andra dagar på årets
numrerade dagar också- 9/11-2001 t.ex, som ju alla vet vad det var, om inte.. New York WTC.
24/2-22 när Putin anföll Ukraina och som pågår ännu... ja ni förstår vad jag menar.
Tsunamin 26/12 2004, Hamas anföll Israel 7/10-23... Otur, olycka, katastroflistan kan göras oändlig.


Sååå.. den trettonde, en dag som alla andra, otur för en del, lycka för andra, som alla andra dagar på året.
Får se hur jag spenderar den?! Möjligt att jag hänger upp gardiner... eller också inte.

Inga kommentarer: