lördag 21 september 2024

Gräsklipp, sista vilan, gardiner och lampa

Så har vi hunnit till den 21:a dagen av denna September.
Gräset är klippt för sista gången i år och klipparna är rengjorda och ställts undan.



Svärmor lades bredvid sin gubbe igår, som hon saknat så och nu är dom återförenade på andra sidan,
med även dottern och nästäldsta sonen. Det var väldigt stillsam jordfästning.
Vila i Frid



Stenen ska graveras innan den åter ställs på plats.



Här hemma har jag ju fått gardiner i fönstren igen, efter att ha varit utan hela sommaren
och det känns genast så ombonat och mycket mer mysigt.




Lampan i köket, kristallkronan alltså, har åkt ner och fått ge plats...



..för den nya lampan jag hittade på Bolist i veckan. Hade sån tur att det var 20% på alla lampor
så den blev billigare än dom 1299kr som den egentligen kostade, så det gick på 1100 nånting istället.


Och nu börjar man behöva alla lampor tidigare om kvällarna, för redan vid 20 snåret är det svart ute.
Solnedgången här fotade jag för några kvällar sedan runt 19-tiden och den är nu mera
sydväst än nordväst.


Idag snurrar tvättmaskinen med den ena byken efter den andra och just nu är det den sista av kläderna.
Och så har jag bytt plats med lampan från hallen och satt den i allrummet och den vita som tidigare
hängde i allrummet är nu i hallen. Dock måste jag hitta en större kupa till den för vi har ju gamla
kopplingarna kvar och kupan är alldeles för lite och "platt" för det så jag behöver en djupare och större.
Får googla runt och se om det finns att beställa, för jag har aldrig sett i butiker att dylika finns kvar.
Annars får jag dra om i taket, fast det blir jobbigt, för det är så högt i tak att det är t.om 
så jag knappt når fastän jag står på höga stegpallen. Nåväl..det löser sig och jag har inte bråttom.

Nu ska jag vil lite innan sista tvätten ska hängas... jag har ju faktiskt dammsugit också,
så jag är lite sliten nu.
(BTW.. vilken dålig kvalitét fotona börjar vara med mobilkameran 👀)

Ha en go' helg!


 

Inga kommentarer: