torsdag 5 september 2024

Nyoljat nu


Jorå. Nog blev det oljat på altanen och det räckte nästan med en bytta.
3 trappsteg och yttersidan av altangolvet, fick jag lov att ta från den andra byttan, samt till hjulen.
Nu är det gjort inför vintern och det känns skönt!



Många tycker nog att jag är knäpp nu, för Pilen är ett träd som många ratar och skyr.
Men inte jag.. jag ÄLSKAR den, med sin rundade krona, i form av blad och den påminner lite om bambu.
Ja, den tappar mycket på hösten, men det hamnar, det mesta av det, under trädet och lätt att få upp.
Finare blev den också när jag klippte bort lågt växande grenar.
Det är KÄRLEK! 😍



Och så vidare då...
Nu ska ju altanen få torka hela dagen och natten och sen kan jag bära tillbaka dom få möbler
som är kvar innan det städas bort helt. Vi måste ju ha någonstans att sitta ifall lilla lillsyrran och "Håkis"
kommer på besök i helgen. Våra förkylningar är väl inte så smittsamma längre då vi haft det ett tag.

🡇 Förkylning/influensa, länkat från Capio, att läsa om man vill veta mer. 🡇

*Viruset smittar redan innan du har några symptom och inkubationstiden, den tid det tar att få symptom på influensa efter att du har blivit smittad, är 1-4 dygn. Du smittar som mest från 2 till 5 dagar efter att symptomen startat.*

Jag har ju förvarnat och dom vet ju om det, men jag tvivlar på att vi smittar längre.
Men vilket som, så kan det ju vara fördel om man kan sitta ute, för det ska ju vara fint väder också.
Sista sensommardagarna kanske, så man får passa på.




 

Inga kommentarer: