onsdag 30 juni 2010

allt det nya idag.

Så har den nya kyl/frysen fraktats hem!
Ful är den,,,brun och en massa text på och var fanken sitter handtaget???
Nä, skämt åsido, den är alldeles nyss avställd inne i köket av gubben och sonen.
Bara paketera ut och sätta in, (vilket i skrivande stund är gjort, men det ser för hemskt ut just nu så jag vill inte fota förödelsen för då kommer hälsomyndigheterna och tar barn och djur från mig =D)





Mera nytt och köpt idag är dessa söta blommor. Rosa sommarnejlika, silvergirlang och den "tussiga rosa" vete tusan vad det är, men söt är den.
Jag shoppade och gubben pröjsade,,igen,,börjar bli en rolig vana och tradition det här...me like,, alot!!! =D)





Jag har satt om tidigare blommor och planterat det i nya krukor som shoppades igår,dom svarta och så här blev det!


Och dom ny köpta blommorna idag blev så här i dom krukor som jag tog från astrarna, som nu är i dom svarta då.
Blir lite invecklat det här.... =o/
Nåväl....







Nytt är också klängrosor, som jag köpt idag, för att göra skugga i växthuset.
Kommer att bli fint när dom tar sig sen!
En ros ursprungligen från Finland med vita väldoftande blommor! Blir upp mot 3 meter hög!!!









Sist men inte minst kan jag bara säga att, fyyy vad irriterande det är på den här bloggen med att få bilderna att hamna där dom ska.
Dom hoppar och flyttar sig precis som det behagar!!!!
Gillar inte alls det!

1 kommentar:

Anonym sa...

Which came first? chicken or the egg