onsdag 30 juni 2010

min "vita" kista

Jaha...inte helt oväntat, så satte jag igång med den där kistan jag fick, som jag skulle måla vit.
Men, så gjorde jag inte det!

Nehe..jag slipade den och betsade den i samma som cafe´möblerna istället.
Och nöjd med det blev jag.
Har lite små funderingar på om jag ska vara "tvärsöver" och måla beslagen vita istället!??!?!
Men tills dess får det vara som det är.

(Lite mera bets måste på sen, för det tog slut.)




Dagen här har börjat med blixtar, åska och regn. Sen blev det sol en stund och nu är det mulet igen, fast det kommer snart lätta upp ....igen..Så man kan summera prognosen med:
I Västerbotten har vi väder!

Idag ska släpet kopplas på bilen och kyl/frys ska hämtas.
Fast...det blir vitt i alla fall...Även där , inte helt oväntat, så ångrade jag mig och bytte färg, för jag är rädd att jag kommer ångra att sätta in "rostfritt".
Det är så snyggt, men jag tröttnar så fort på allt, förutom vitt.

Ska fota mera sen och visa vad jag shoppade igår.
Var ju till stan då också! =)
I ärlighetens namn så var det jag som shoppade och gubben betalade.
Det är en bra affär tycker jag ;)

Annars, så var gårdagen väldigt fartig. Vi grillade sent omsider och firade att gubben fått semester nu i 14 dagar. Sen tar han resten senare.
Jag klippte gräs, och städade sovrum, m.m. Så mycket hanns med innan man slutligen kom i duschen och fick sig en välbehövlig tvagning och sen fick krypa ner i soffan och mysa.

Nu...börjar dagens göromål.
Men först...en kopp kaffe till, tack!

                                        *Gomorron*

1 kommentar:

Paulastina sa...

Hahaha...du får säga som Maria Montazami:
-Min man betalar allt....toppen...
=D