söndag 27 juni 2010

Dagen som gick.

(fotot har jag redigerat med PSP 9 )

Kvällen är här nu, efter en dag av massa sol och lika mycket blåst.
Det har varit nära storm vindar och inte särskilt varmt heller.

Så jag gjorde som så att jag var på affären och handlade hem lite mat och potatis.
Och då fick "Mormors hemgjorda" saft följa med,
som jag kokade upp.
Det ska ju vara 1,5 - 2 kg strösocker i...
Men si , så gjorde inte jag!
Näää..jag tycker att 1 kg räcker mer än väl.
Så det är ungefär vad jag öste i.
Det är sommar, med Mormors saft! =)
Jordgubbar med, men 59 :- L..njaaa.....
Då fåre va.
Jag kan allt vänta tills priset sjunker..blir ju bara mer gott då .
"Jag är inte fattig,,,jag är snål" =D

Imorgon ska jag börja med kistan , tror jag..om vädret tillåter att man är ute och fixar sånt. Ett av beslagen på framdelen av kistlocket är ju borta, så jag tänker ta bort båda bak och sätta den ena fram istället.
Vad jag missade att fota var en korg med hängen, som jag ska ha under spiskåpan hängandes och ha lök i. Men den ska sprayas svart först, för just nu är den grön.
Och det passar inte in här alls.

Ja, det var väl allt från min lilla vrå.
Önskar en skön afton.

Inga kommentarer: