tisdag 29 juni 2010

pysslat och grejat

Så fick jag flytta hit igen , för Spacet krånglar återigen. Börjar vara himla tröttsam, den där sidan.

Nåväl...
Gårdagen blev bra , fastän det morgonen såg ut som att vädret skulle bli för kallt och blåsigt. Men det lugnade ner sig vartefter.
Så jag var ute och fejade på.

Gjorde ett litet provisoriskt "skuggskydd" mot växthuset , för mina stackars tomater och gurkor, men det ska jag ändra sen.
Det blev inte så vackert om man säger så.



På förmiddan, tog jag den där korgen med hängen, (som jag också fyndade, men inte fotade,
för att den var grön) och skalade bort färgen på.
Sen gjorde jag nya "hängen" av ståltråd och trädde på lite pärlor, för att piffa upp den lite.
Blev himla gullig, tycker jag.
Enkel , men funktionsduglig. =)



 



Hittade en gammal Grant´s whiskey flaska i vitrinskåpet, som jag diskade ut och tog bort etiketten på, så fick den bli saftflaska istället, till
Mormors- saften!

Fast vi ska till stan idag och se om vi hittar några sötare, mer gammeldagsa flaskor, för jag har köpt mer som jag ska koka.











Rosen, som står på altanbordet, har jag piffat upp också lite och satt i ny kruka, i sällskap av gullpeng och lobelia, sen är det en vit/grön sak som jag har i blomrabatten, men inte har den blekaste aning om vad det är?!?!!? Men den är fin som prydnad till.
Vita stenar från grusgången har jag plockat och lagt i också för att dölja jorden.






Den svarta trådkorgen blev fin som fruktskål, så den har jag på skänken och just nu med nektariner i.
Kommer nog att hinna vara många sorter i den.


Och den lilla kannan, står också på skänken och pryder upp.









Idag är vädret inte så roligt, för det jättemulet och regn så jag får hitta på nåt att göra inne istället.

Kanske blir bra att fixa hissgardinen till hallfönstren då.
Ja, jag får väl se hur det blir. Ute kommer jag i alla fall inte vara, med största säkerhet, som det ser ut nu.

                                              *Gomorron*

2 kommentarer:

Paulastina sa...

Vi har rätt varmt idag fast molnigt men int är jag ute för det.
Vad himla fint du har gjort...tänk att med så enkla medel kan man förändra så mycket. Det blir så himla hemtrevligt.
Jag vill oxå ha...

*går å rotar i skåpen efter nätkorg å kanna å saftflaskor*
=)

CW sa...

men vad fina saker du har... den där mormorssaften måste jag nog koka tror jag. Jag kan nästan känan smaken av den då jag tänker på den., Smart idé med flaskan.
kram kram