tisdag 22 juni 2010

fick så mycket gjort....

Nu så..

Snart har hela den här dagen gått och jag fick ju mycket gjort, trots att jag trodde att det skulle bli typ, ingenting alls.

Klippt gräset, tvättat, städat inne, tömt & bytt sand i kattlådor, handlat, lagat mat och lite till.
Men det där med gardinerna blev ju inget av,
eftersom vädret tillät mig att vara ute istället.

Var barnvakt också till Celia (=barnbarnet) medans Jenny var & jobbade, på eftermiddan.
Inte för att det är så mycket till "vakt", för den lilla damen är ju faktiskt 7 år och sköter sig mest själv =)
Men åtminstone såpass "vakt" att , skulle nåt hända så finns i alla fall mormor där.

Nu har jag bara intagning av tvätt kvar, sen kan jag göra slut för dagen.

Har så förbajjade ont i ryggen, fötterna och handlederna nu, så det är inte sant.
En plåga att trampa omkring, för fötterna brinner och handleden,
vä: ser ut som en elefant arm igen. Den där knölen sväller alltid mer när jag gör nåt utöver det vanliga hemmastädet. Ska bli skönt att ta en varm dusch sen och få krypa ner i soffan.

Skönt också att jag fick så mycket gjort ändå =)
Då kan man lugnt luta tillbaka utan dåligt samvete och bara må gott.

*En kopp kaffe skulle sitta fint nu*

Inga kommentarer: