fredag 9 juli 2010

kåmmpåsst och kissungar


Japp, då ska jag börja med att visa hur "komposten" såg ut, innan jag började med det jag håller på med. Går lite fortare än jag trodde och det är inte så mycket kvar.
(komposten är alltså den gröna kullen bakom bodan)
Men det började spöregna så jag fick gå in.
Nu ska jag inte ta åt mig äran för allt, för Benke har faktiskt gjort en hel del han med :)
Foton på hur det blidde kommer sen.
Tog först `under arbete´också, men dom blev så suddiga så dom gick inte använda.
Men det blir mysigt, för att vara "KåmmPåsst".




Sen har vi Pitza och Slice också.
Dom har hittat varsin "säng" i hallen,
som dom ofta sover på.
Ni ser ju volangen hur "rak & fin" den är.
Det är katterna som brukar slita upp det och
bädda om litegranna.
Dom fyller för övrigt 4 månader idag. :)
Sällskap i kompostgrävandet har jag fått
mest hela dagen av dom små trollen.
Pitza tyckte det var roligast att sitta där
mamma(=jag) kastade allt skräpet, så hon såg ut som en del av komposten hon med, till slut.
Slice hade förståndet att hålla sig lite på behörigt avstånd. Lite har dom allt vuxit, mina små.

Nähäpp...nu blir det till att städa lite granna, för jösses vad jag önskar att jag kunde skylla all dynga på katterna idag också. Men nu är det jag som dragit in det mesta i byxor och skor.
*fram med "Ellen" och skurslarvan*




Inga kommentarer: