fredag 19 november 2010

att göra eller inte göra...allt annat är boring.


Housekeeping , ja...
Här blir det fortsättning följer av gårdagens tvättande.
Och idag är det sängklädernas tur, som sagt var.
Sen ska det städas lite inför helgen också.

Vi höll på att försova oss idag, jag och Robin.
Han hade inte ställt sin väckare och jag vaknade 7:15.
Men han hann iväg i alla fall, som tur var.

Det är Fredag och snart helg.
Jag har lite beslutsångest med julpyntningen.
Att Julpynta nu, eller inte Julpynta nu, det är frågan.
Förr kunde jag ju börja 2 veckor innan 1:a Advent, utan problem.
Men nu är jag ju som vuxen och ska följa traditioner , seder och bruk, jag som alla andra.
*suck, vad det är boring att vara stor...jag är ju ändå bara 46+ *
Vi får väl se hur jag kommer överens.

Innan jag gör annat, så ska jag börja med att klä på mig...också boring.
Bädda sängarna....jätteboring.
Sen ska jag diska undan gårdagens kvällsdisk...ännu mer boring.
Och sen börjar tvättningen och städ....BOOOORING!!!!

Jag vill ju JULPYNTA NUUUUU!

Inga kommentarer: