onsdag 22 april 2020

Öppna dörren...

..utan att vara rädd för att det ska lossna i handen, kan vi gör nu.
Det gamla har "racklat" länge och varit på vippen att lossna när som helst.
Så vi åkte ut på Solbacken och in på Jula och köpte nytt.
(lite folk där så man törs)

 

En sån där sak, som stått på väntelistan länge nu.
Och plötsligt händer det...att man byter det !!

 

Så skönt att få såna där små saker ändrade.
Man blir så nöjd efteråt, även om det inte är så stort,
men bara det att det blir gjort, känns skönt.

Mer som blivit gjort idag är att:
jag har lekt pyroman och eldat upp all humle och honungsros grenar,
som blev efter nedklipp, så det är borta, också skönt!
(ingen brandrisk här uppe för marken är blöt av snön som tinar)
Jag rev ju ner all gammal humle igår från "grillgolan".
Så nu är det helt tomt och det nya gröna får klättra upp med lite hjälp av mig,
till en början...dom gamla brukar ju annars ha varit stöd att klättra på.
Årets stänglar, blir till nästa års nya skott att klättra på.
Det som var där hade några år på nacken nu.
Närmare 7 år tror jag ?!?! .. och då blir det lite tjockt av det,
så man måste rensa bort.

Vi har grillat kotletter idag och till det gjorde jag en grönsallad
med pasta i och italienskryddad olja/vinägerdressing på.
Och pain riche till såklart. Supergott och supermätt blev jag.
(det var ju bara jag och gubben pga "isoleringen")
Varmt och gott med sol har det varit, men nu kommer det in lite moln.
I morgon ska det vara lite kallare igen, men dock plusgrader
och mulet, så det blir mer gjort inne då.
Jag / vi har ju tillbringat större delen av dagarna ute nu.
Det går ju åt rätt håll !!!😉



4 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Ja ibland måste man byta ut saker. Jag skulle gärna vilja ha en helt ny ytterdörr med mer fönster i. En vacker dag kommer den nog hit :) Bild 1 om jag antar är ditt gamla dörrhandtag, ja ett sånt har vi på vår dörr. Helt o redigt:)

Ni verkar fortfarande ha lite vinter. Här är somrigt, nätterna är lite kalla och dagarna jättevarma o fina. Konstigt de kan slå om på någon timme. Vi gick vår dagliga morgonpromenad vid klockan 6 då var det -1 och en timme senare var de +8.

Jag har också varit lite duktig på gården, inte min grej redig men ibland så :)

Kramiz

Disa E sa...

Jo, vi har snö, som dock smälter fort nu, men ni är låååångt före oss med både vår och sommar. Ni har ju sommar som vi har i Juni.
Låten "sommaren är kort", är verkligen något som stämmer här uppe ;)
Skulle behövas nytt , både det ena och det andra här, men ingen av oss orkar längre renovera och gubben går snart i pension, då får man hålla hårt i slantarna.

Kram!

Brittan sa...

Ja ibland tar det tid att komma till skott med diverse göromål skönt när det är gjort
Ha det gott bians.bloggo.nu

MirandaMaräng sa...

Måste vara skönt att få ett handtag som fungerar. . . helst när det sitter på ytterdörren!!! Där skulle jag nog ha varit lite skrajsen!
Låter smarrigt med grillat och visst går vi mot ljusare o varmare tider. . .det måste vi tro på!
Trevlig Helg
Kram