tisdag 26 juli 2011

Så fina blommor och Tack så mycket!

Idag fick vi så fint helt oväntat från söta grannen Ulrika ...hon med gojorna.
Jag trodde först att budet åkt fel, för jag har aldrig fått budat blommor hem förr.
Och inte kunde jag komma på nån som skulle vilja göra det heller.
Så jag sa att -Nej, det ska inte hit...
-Men är detta inte XXXXXXgatan XX?
-Jo, det är det, svarade jag..
-Jamen då ska det hit för det står så på lappen.

Och det är som tack för att Benke skottat snö och fixat sand åt Ulrika,
så hón kunnat gjuta betonggolvet i sin källare och att jag vattnat blommor
när hon varit borta...Så söt och vad glad jag blev! :o)



*undrar om det finns nån mer granne som vill ha sand och vattnade blommor*
       -----> Går och plingar på dörrar ----->


3 kommentarer:

♥ Babbi sa...

Det var gulligt åt henne...särskilt skoj blir det ju när man inte förväntat sig nåt särskilt:)

Mammabear sa...

SÅ VACKRA!! Det är ni säkert värda o ha som fina grannar ni är!! Hoppas ni mår bra i sommar vädret,, vart ut o åkt nåt???
KRAm från söster i sydost! fniss

Anonym sa...

Bad om något glädjande och det lyckades de ju med kan jag tycka. Roligt att det uppskattades av er. Alltid. lika trevligt att kunna glädja någon annan. :-)