måndag 21 november 2011

lilla snigel akta dig.....



Gomorron.

Idag har vi kallare igen med - 4 grader.
Så det är i alla fall frost igen och inte blött som det blev igårkväll.

Som ni ser har jag lagt in mina gamla julbilder igen och samlat allt under samma kategori. D.v.s jul och vinter grafik, istället för design & grafik som innan.
Och för att lättare hitta allt, så har jag lagt in en knapp till höger och allt är som vanligt bara att högerklicka på bild,( OM det är något man vill ha och anävnda..)
Välj spara som, lägg till i valfri mapp och avsluta med spara. Då finns bilderna i era egna filer att användas när man vill och försvinner inte från bloggar, hemsidor m.m, om jag skulle radera dom .

Inatt har jag varit Pippi Långtsrump.
Joo,,jag har sovit med huvet i fotändan och helt naturligt så hamnade ju fötterna i huvudändan.
Varför det??
Jo, för att min kropp funkar också som andras i det fallet, huvet upp fötterna ner eller tvärtom....
Eller jaha,,ni menar varför jag låg så ??  Ja ja....
Därför att min högerhöft, kändes som att den legat på betongblock och värkte så förjordat så jag höll på att bli galen. Och inte gör ischiasen saken bättre heller.
Så jag kastade runt och har sen sovit så hela natten. Vad jag inte gjorde, som Pippi brukar, var att hoppa i sängen , även om jag hade god lust.
Men inte så mycket av glädje och stoj, som Pippi brukar, utan mer som för att få mörda madrassen och göra illa den också !!!! Fast min rygg tillåter inte det. Men vänta bara tills jag blir bättre...då !!!

Jaha..så har vi då Måndag igen. Och jag har en massa bordeskullehafåtthaftgjort att göra.
Nånting kanske jag får gjort också, lagom till nyår..som att plocka undan disken.
Jag kanske rent av hinner dammsuga av köket så det är klart till påsk.
För jag kan säga att : Här går det inte undan när jag rör mig.
Faktum är att gubben bad mig börja gå upp för trappan och i säng,
så skulle han slå av min dator efter att han rökt klart.
För han trodde att jag skulle hinna upp för trappan, lagom tills han var klar,
efter att han gått ut med soptunnan och det också. :o/
Till och med Kajsa blir frustrerad, för "hon hinner svälta ihjäl" innan jag fått fram hennes mat och ner i skålen..
Så hon stal kaviarkorken av oss igår, när vi fikade mackor med tea.
Nåt straff ska man väl ha och hon vet att jag inte hinner ikapp ändå. :o))
Den leker hon med för övrigt just i skrivande stund.

Nehe...nu ska jag gå och ta mera kaffe. Bäst jag skyndar mig innan det blir gammalt.
Hoppas bara jag hinner fram i tid! :o|

Inga kommentarer: