onsdag 22 februari 2012

dagen går och jag försöker hänga med...



Så har jag kommit ,lite sent omsider,
igång med dagens bestyr.
Första maskinen med tvätt snurrar på

och jag har vikt ner allt som hängde på linorna.
 
Nu ska jag bara försöka få mig till att packa om alla kläder
som legat i kartongerna och jag rev ut häromdagen,
men inte orkade göra klart.
En dels ka kastas och annat sparas...
fast det är mest skinnkläder, mc-ställ och sånt.

Gubben var hemma på lunchen

och jag sa att jag är så sugen på att
måla om rumsmöblerna vita...
-Då far vi och köper målarfärg till helgen, sa han.
Och jag är ju inte knössli på det viset så jag sa:
-Okejrå! med ett stort flin i hela anletet! :o)
Visst är det snyggt med svart, men ack så dammvänligt.
Varenda lilla atom syns och jag blir galen!
Vitt döljer bättre och så blir det ju

så mycket ljusare och finare.
Så i helgen blire greja på minsann..
Ska byta rumsbordet till det vita

också och det är bättre för den är
större än den svarta vi har nu.
Snyggare också enligt min mening

även om gubben gillar den här med lådorna bättre.

Nej..
Nu ska jag inte bli sittandes här...
Det är mycket att göra och dagen

 räcker inte hur länge som helst.

Ha en skön dag alla!

2 kommentarer:

Anonym sa...

men om du ska byta bordet till det vita...vad är det då som ska målas?

å glasögena va fina =)

Disa sa...

tv-bänken och vägghyllorna juh!
Jo, jag gillar mina glasöög. 8o)