onsdag 22 februari 2012

Plötsligt händer det…

392219_173476942754005_173249526110080_205193_537508537_n


Oj vad jag har varit duktig nu.
Jag har varit som en speedad duracellkanin och storstädat badrummet,
torkat golv, dammtorkat , röjt lite i källaren och fejat på.
Inte ofta man får upp sån ork så man får passa på när det händer.
Så himla skönt det är när det händer.
Fast nu känns det ju i kroppen, men det gör det alltid ändå.

Nu väntar jag bara på att son och make ska komma hem.
Då blir det hemmagjorda parisare till middag.
Också skönt för det är alltid gubben som gör dom
så jag kan bara slappa innan jag ska ner för att hänga nästa tvätt.

Det vackra vädret vi haft är endast ett minne blott igen,
för nu är det snöoväder så det räcker och blir över.
Jo, jag ringde ju också till min syrra Mia…trodde jag..men hamnade hos mamma och pappa istället.
Och tur var det, för där var styvbrorsan Johan på besök och honom pratar man inte med alltför ofta,
så det var roligt.. Blidde en stunds snack och fnitter :o)
Fick veta att “lillebroren” är i Inidien och ränner runt. Han har alltid varit en som har svårt att göra det
vi vanliga medelsvenssons gör. Men han har säkert roligt…hade ba vart roligare om han tog mig med också ;o))

Nu börjar klockan närma sig 15:30 och jag har satt igång kaffehurran så det blir till att få sig en kopp.
Ska bli gott efter att allt slit och sjåande. Men..jag är nöjd med mig själv och det är inte ofta man känner så. :o)

Ha en skön dag alla där ute!

4 kommentarer:

Paula sa...

Men du...vad du gör mycket..hela tiden!! Jag kan inte på långtnär hålla den takten. Men som du säger...om man bara får en dag med lite ork. Dom kommer bara så sällan här :))


Kram ♥

Disa sa...

Här med...jag gör ju ite varje dag, mend et är så lite i jämförelse med dessa rediga städningar man orkade med förr.
Därför blir jag så exhalterad när det händer :o))

Jag kan tyvärr inte se din blogg eller kommentera där! Fast jag har tittat in flera gånger. Ser bara bakgrunden! :o(
Kram

RackarTuss sa...

Åh - de e så skönt när det är nystädat och luktar så där gott

anise sa...

Härligt att få såna duracellryck ibland..hoppas att det inte blev föööör mycket bara så du får lida idag.. förresten snygga brillor du skaffat dej..
PöööööössssåKraaaaam