tisdag 21 februari 2012

Fettis-dagen gillar jag.


Hejsan Hoppsan.

Inatt fick jag då sova gott och länge.
Somnade strax efter 22 och vaknade inte förrän 06: 35.
*
Vi var ju iväg och handlade på Ica Maxi jag och gubben och jag gick omkring där som en zombie
och var nog inte riktigt vaken och plockade ner en massa braåhasaker i vagnen utav bara farten.
Tur att sådant går på rutin som syrran sa, för jag hade lika gärna kunnat stoppa ner
en skurtant med svabb och hink om det funnits.
Men så var ju gubben med och höll koll på mig...nästan.. ;o)
Det slank ju faktiskt med lite mascara , eyeliner och nya brillor också.
*Då var jag rätt vaken för det är närmast när man kommer in och den kyliga luften fick mig att kvickna till en stund...., men säg int de ti gubben* :o|

Ja..gårdagen var en pärs att ta sig genom, men jag orkade faktiskt med Det Okända också.
*
Idag har jag ..stekt färdigt sidfläsket som står och puttrar i sitt fettflott utblandat med kryddor
och lite vätska...till det ska det sen kokas klimp, som vi ska ha till middag.
Och så har jag tagit den dagliga rundan med dammsugaren.
Blir väl att åka iväg på lill-ICA sen och köpa semlor eftersom det är "fettis-dagen" idag. ;o)
Sonen får nån annan bakelse eftesom han inte gillar semlor.
*
Nu ska jag gå och se om jag kan åstadkomma lite underverk nere i tvättstugan.
Ta ner tvätt och vika bort och göra klart för morgondagens tvättning.
*
Önskar er alla en skön Tisdag och hoppas ni gottar er med Semlor och annat mums! :od

1 kommentar:

♥ Carina ♥ sa...

Härligt med god sömn :)
Javisst ska det svullas semlor i kväll :)
Kram