söndag 19 februari 2012

från boring till nåt skoj....

Om ni tror att jag längtar efter det här.....


 ..eller det här så tror ni alldeles rätt....


Man skulle rent av kunna tro att ni är synska!!

Men istället har vi det här...
Visserligen lite äldre fotot så det är mer än bilden visar...
Men det är snööööö...överallt.

Idag har vi Söndag och den är lika boring som gårdagen.
Det enda roliga som hände igår var att jag bjöd mig och
gubben på mat från Sibylla.
Inget bra på tv:n ..hockeyn var usel liksom vädret.
Och humöret likadant.

Idag kommer väl Robin igen för att göra sin andra praktikvecka,
så jag ska gå upp och städa lite i hans rum och bädda till.
Funderar på att möblera till där lite för det ser lite konstigt ut
nu när div grejer försvunnit därifrån.
Såg en annan blogg där mamma i huset gjort om sin sons rum
till ett eget hobbyrum och det var hur gulligt som helst.
Jag har ju faktiskt en del saker jag skulle kunna pyssla med,
men det är för jobbigt att riva fram alla saker för att sen städa bort.
Men har man ett eget rum där allting får stå framme jämt
så är det ju bara att gå och greja när andan och lusten faller på. :o)
Sen får det lilla rummet brevid vara övernattningsrum till ev, nattgäster.
Jopps..så får det bli...då har jag ett projket att greja med och se fram emot.
Nåt som förgyller mina annars så urtråkiga dagar.
Och sen när det är klart om nån månad...då är det vår och dags för trädgårdsjobb.
Det blir nog bra det!!!

Nu ska jag sätta igång med lite städ i alla fall...fast först...MERA KAFFE!